FUERTEVENTURA

Novembre 2018

14-11-2018 Vam sortir d’Espolla a les 5:30 del matí, en Pau ens va portar fins a Girona on ens vam ajuntar amb el grup d’Imserso. El viatge va anar molt bé sense retards. Vam arribar a l’hotel a prop de les 14h, just amb el temps de dinar. Hauríem d’haver portar alguna cosa per menjar a l’avió ja que no donaven res.L’hotel CALETA DORADA 3*, situat a Caleta de Fuste, molt correcte, per nosaltres ideal ja que eren petits bungalows amb terrassa i nevera. La majoria dels clients eren famílies angleses amb nens, ens vam sentir molt còmodes. El menjar molt correcte amb tota la beguda inclosa, fins i tot alcohol.A la tarda vam anar a visitar el poble ( urbanització ) uns quants carrers plens de xalets i alguns negocis al costat de la platja on hi havia els hotels més importants. També vam anar a veure el lloc del lloguer de cotxes on el teníem reservat pel dissabte.

15-11-2018 Després d’esmorzar vam anar a caminar al costat de la costa fins a Salinas del Carmen. La platja de Caleta de Fuste és molt maca, segurament artificial, i la passejada al costat de la costa molt ben arreglada amb carrils bici i zona peatonal. Vam arribar al petit poble de Salinas del Carmen i vam visitar les salines que encara no estaven obertes. Podem veure un esquelet de rorqual i passejar al mig de la sal.Teníem ganes de caminar més i vam anar seguint la costa fins a mig camí de Pozo Negro, un lloc salvatge i sense construccions.A la tarda van tornar anar a passejar a la zona del port.

16-11-2018 Al matí vam anar amb autobús fins a la capital Puerto del Rosario (no val la pena la visita). Vam fer una volta per la zona peatonal al voltant del Cabildo i al costat del port. Vam visitar el monument més important, la casa on va viure Miguel de Unamuno quan va ser desterrat durant la Dictadura de Primo de Rivera, l’església i uns grans magatzems ... Vam veure que a la nit estrenaven una òpera a l’auditori “La Traviata” i vam decidir comprar entrades per anar a veure-la.A la tarda vam passejar fins a la Costa de Antigua i la zona del port esportiu. Vam sopar i ens vam preparar per anar a veure l’òpera, al final i vam anar amb una parella que tenien cotxe llogat i ens van acompanyar. L’obra molt normaleta, el protagonista masculí molt fluix, la resta força bé.

17-11-2018 Després d’agafar el cotxe ens vam dirigir cap al nord de l’illa. La primera parada va ser espectacular, el PN de les dunes de Corralejo. Et pots passejar al mig de les dunes com si estiguessis al mig del desert del Sàhara. Aquest dia també hi havia un concurs d’estels...Vam anar fins el poble de El Cotillo, vam passejar i vam localitzar els dos llocs per menjar que ens havien recomanat: “El Roque de los pescadores” i “La vaca azul”. Abans de dinar vam decidir anar fins al Far del Tostón , per una carretera blanca que deien que no podies agafar. Cap problema la carretera estava bé i el paisatge magnífic, Un dels llocs més espectaculars de l’illa. Vam fer una volta la costat del far i al tornar ens vam parar en una de les moltes platges salvatges que hi ha. No ens vam decidir per cap dels dos restaurants, ens van semblar molt cars, i vam decidir tornar enrere per anar a dinar a Lajares on havíem vist que hi havia mercat. Vam dinar al restaurant “Los pinchitos”, excel·lent tant per la qualitat com per el preu. La carn de cabra molt bona. A la tarda vam continuar el viatge cap a La Oliva, on vam visitar per fora “La casa de los coroneles”. Vam passar per Tindaya (on hi ha la famosa muntanya amb gravats rupestres), Tefia ( famosa pels molins) i vam arribar al petit poble de costa de Los Molinos on van fer una parada per passejar. La següent parada va ser el mirador de Morro Velosa, bones vistes de l’illa, al costat del mirador vam parar-nos per fotografiar les famoses escultures de Guize i Ayose. A Betancuria, antiga capital de l’illa, vam poder visitar els carrers que es troben al costat de l’església. L’església estava tancada i no la vam poder visitar per dintre. D’aquí vam tornar cap a l’hotel passant per Antigua.

18-11-2018 Vam sortir molt aviat en direcció a la península de Jandia, al lloguer de cotxes ens havien dit que no es podien utilitzar les carreteres blanques i que l’assegurança no cobria els problemes que poguéssim tenir si les agafàvem. Al arribar a Morro Jable i veure l’estat de la pista vam decidir tirar endavant. Vam arribar fins el far al petit enclavament de Puerto de la Cruz ( la fi del món) en aquest lloc es pot observar com es troben les aigües calentes del Sàhara amb les més fredes de l’oceà.A Puerto de la Cruz només hi ha 4 cases i moltes caravanes que estan immobilitzades, un lloc per veure passar el temps ... Al tornar enrere van decidir agafar la pista que porta a la platja de Cofete, vam pujar fins a dalt del pas i vam poder gaudir de la vista de la platja ( no vam volar arriscar-nos a seguir el camí, era tard i ens quedaven moltes coses per fer). Vam tornar a Morro Jable on vam passejar per la platja. Vam seguir per la costa i ens vam aturar a Risco del paso, platja increïble amb una extensió de sorra infinita i amb gent que aprofitava per fer nudisme. Ens volíem aturar a dinar a Costa Calma però no vam trobar cap restaurant i vam seguir el camí cap a La Pared ( no ens vam parar ja que des de la carretera no es veia cap restaurant, he vist fotos de la platja hi és molt maca ...), al final ens vam parar a menjar a Pájara a la Cafetería Guayarmina, on vam menjar molt bé ( cabra i pop ). A la tarda vam visitar Ajuy , vam passejar fins a les famoses coves (molt interessant) i per la platja de sorra negra. De tornada vam anar fins a Pozo Negro, petit lloc amb quatre cases de pescadors, sense turistes. Al costat vam veure anunciat el poblat de La Atayalita, restes d’un poblat del poble guanche, al mig d’una colada de lava negra. Ja era fosc quan vam arribar a l’hotel.

19-11-2018 Vam tornar a fer la sortida fins a Salinas del Carmen però aquest cop vam seguir una mica més i vam arribar molt a prop de Pozo Negro. El dia era fosc i ens va ploure. De tornada vam visitar el centre comercial Atlántico ( super Padilla) i vam veure que hi havia un cine on vam anar a la tarda.

20-11-2018 Al matí vam anar al mercat que es celebra cada dimarts i dissabte, vam comprar diferents regals per la família. A la tarda vam tornar a fer la passejada fins a la Costa de Antigua, en aquesta passejada vam poder veure molts esquirols.

21-11-2018Després d’esmorzar ens vam preparar per la tornada, aquesta vegada ens van donar uns vals (6€) per poder dinar a l’aeroport, nosaltres vam agafar el menjar i vam dinar a l’avió. Vam arribar a Figueres a les 21:15 i ens va esperar en Joan.

El primer viatge d'Imserso un èxit. Tot va anar molt bé, l'ùnic que canviaria es que llogaria un dia més de cotxe.